Vsak, ki želi postaviti novo spletno stran, se najprej sreča z registracijo domene. To je postopek, prek katerega pride do svojega lastnega naslova, na katerem je nato možno objaviti spletno stran. Registracija domen se opravi na strani registrarja. V današnjem prispevku bomo razložili, kako izbrati domeno, ki bo na spletu omogočala doseganje kar najboljših rezultatov, prav tako pa bomo na kratko predstavili postopek registracije. Vsi tisti, ki boste želeli še dodatne informacije o registraciji domen, kliknite tukaj in si oglejte blog, namenjen prav omenjeni tematiki.
Preden se soočite z registracijo oziroma zakupom domene, morate vedeti, da je domena sestavljena iz imena ter končnice. Izbrati boste morali oba dela, zato najprej nekaj besed namenimo prvemu (domenskemu imenu), nato pa še drugemu (domenski končnici).
Običajno je domensko ime lahko dolgo od dveh (ali treh) do 63 znakov. Vsebuje lahko črke, številke in vezaje. Dobra praksa je, da ime domene vključuje zgolj črke, obenem pa je tudi čim krajše in enostavnejše za memorizacijo. Nekatere domene, na primer slovenska .si, dovoljujejo tudi uporabo šumnikov, vendar tudi za slednje velja, da se jih je bolje izogibati. Glavna težava je v tem, da uporabniki spleta nanje niso navajeni, saj so leta in leta uporabljali zgolj črke brez strešic – včasih domena .si namreč ni podpirala šumnikov. Prav tako se pri domenah s šumniki lahko pojavljajo težave z e-pošto.
Zelo pomemben nasvet glede izbire domen lahko podamo podjetnikom, ki spletno stran potrebujete za namene svojega podjetja. Če je le mogoče, naj se domena imenuje enako kot podjetje, saj bo tako za obiskovalce povsem jasno, komu pripada spletna stran, hkrati pa si bodo tudi mnogo hitreje zapomnili ime domene oziroma podjetja. Na ta način boste kot podjetnik v krajšem času pridobili na prepoznavnosti.
Registracija domen vključuje tudi izbiro domenske končnice, kjer pa ne bi smeli imeti posebnih težav. Za slovenske strani nimate kaj razmišljati – izberite končnico .si, kateri domači uporabniki spleta najbolj zaupajo. Če boste s spletno stranjo ciljali na kakšen drug trg, izberite ustrezno nacionalno domeno (na primer .de za Nemčijo, .hr za Hrvaško, .it za Italijo). In če bo vaša stran v angleščini, bo daleč najboljšo izbiro predstavljala domena .com. Slednjo bo morda težko dobiti prosto, ker gre za najbolj popularno končnico na svetu. Če bo že zasedena, lahko izberete drugo ime, prav tako pa bo povsem na mestu registracija domene .net. Razmislite lahko tudi o kateri izmed tematskih domen, med katere na primer uvrščamo .fit, .center, .agency, .blog, .shop in mnoge druge.
In kako poteka sama registracija domen? Povsem enostavno – na spletni strani registrarja v okence vpišete želeno domeno, jo dodate v košarico, podate svoje podatke in s plačilom zaključite nakup. Zelo podobno, torej, kot bi opravili spletni nakup v klasični spletni trgovini.